National center-Latest News-March 1st

 Business Card 3

Perpetual Help

 

 

Visit SNAA.ORG Visit: Telesolidarite.tv- Blog: Solidarite Flash Face Book: Radiotelesolidarite Weekly Bulletin: , – March 1st Unsubscribe here   Radio Solidarité : 1-302-797-4073   Visit telesolidarite.tv Skype Account: brothertob

 

 

 

 

1-Pensée de la Semaine

 

 

2-Homely-Bishop Sansaricq

 

 

3-    Doctor Francois Pierre Louis, one of the ambassadors of the department 0f North East of Haiti

 

 

4-   Télé Solidarité Emission special du 28 Mars pour rendre Hommage auxFemmes Haitiennes

 

4-1 Les Filles de Marie sont en deuil

 

 

5- Hommage à Monseigneur Guy Sansaricq :

 

 

6-  TOP NEWS OF HAITI FOR THIS WEEK

 

 

 

 

7- Message de Carême du Père Hugues Berette

 

7-1- Gaza : 6 mois après la cessation des hostilités, plus de 300.000 enfants ont toujours besoins d’un appui psychologique

 

 

 

 

 

  8- Centre National Note de Presse

 

 

 

 

9-   Nigerian-Igbo community-Press Release

 

 

 

 

 

 

 

 

10-Les priorités de l’ONU en 2015 : une action globale garantir le développement durable et la dignité humaine pour tous

 

11-Proverbes

 

 

 

 

12-Good to know         Recommendations of the 7th World Congress for the Pastoral Care of Migrants (November 17-21, 2014 , Vatican City, Rome).

13-UNICEF : Un appel de fonds historique pour aider les enfants du monde

 

 

 

. 13-1 Le pape de retour au Vatican après sa retraite de Carême

 

 

 

 

 

-14- In Brief

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pensée de la semaine:

 

“C’est pendant la saison sèche que l’arbre reconnaît ses feuilles fidèles”.

 

(Proverbe africain).

 

Thought of The Week It is during the dry season that the tree recognizes its faithful leaves” (African proverb).

 

 

 

El pensamiento de la semana: “Es durante la estación seca que las hojas de los árboles reconoce sus seguidores.” (Proverbio africano).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REFECTIONS ON THE READINGS OF THE 2ND SUNDAY OF LENT (MARCH 1ST, 2015)

Genesis 22, 1-18; Psalm 116; Romans 8, 31-34; Mark 9, 2-10

 

Bishop Sansaricq-023

 

  By +Guy Sansaricq.

 

Lent is a spiritual journey to EASTER, the great celebration of the Death and Resurrection of Christ. The Scripture texts today provide great lights showing us that Jesus’ Death and Resurrection manifest God’s love for us, an assurance that strengthens us in our daily struggles.

 

The account of the TRANSFIGURATION of Christ opens our eyes on the true nature of Jesus. He is by all means unique. As he goes to pray on the mountain with three of his closest disciples, we see Moses, the giver of the Law and Elijah, the father of the Prophets, appear and stand on his side. They are the two most illustrious figures of the Old Testament. We also see the face and clothes of Jesus becoming “dazzlingly white.” That most unusual scene points to Jesus as the SON of the Promise, announced by the prophets of old and also as the true SON OF GOD, one who shares the Glory of the Most High. Thus Jesus is pointed beyond doubt as the genuine Messiah.

 

His mission is going to be his DEATH-RESURRECTION. The first and second readings introduce us to the concept of sacrifice. The story of Abraham consenting to the sacrifice of his son Isaac hints to God’s love for us. Like Abraham, God will not hesitate to sacrifice his own Son for our sakes. In fact, this is the point made by St Paul in the 2nd reading “He who did not spare his own son but handed him over for us all, how will he not also give us everything else along with him

 

As we approach the contemplation of the horrors of Holy Week, we remain aware that Jesus is the announced Messiah and that his sacrifice in obedience to the Father will end in resounding victory for Him and for us. This understanding is crucial. Likewise we are urged to have the same attitude of total trust in God in the midst of all trials and tribulations. Thus Jesus shows us the key to all victories!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REFLEXIONS SUR LES LECTURES DU 2ÈME DIMANCHE DU CAREME ( 1er Mars 2015)

 

Bishop Sansaricq-023

 

Les célébrations de la Semaine Sainte bien qu’extrèmement belles ne manquent pas de soulever en nous bien des questions. C’est pour cela que nous avons le Carème une saison pénitentielle au cours de laquelle sont proclamés des textes d’Ecriture qui éclairent les esprits. Ainsi nous avons aujourd’hui le récit de la TRANSFIGURATION. Jésus est en prière sur la montagne. Soudainement ses vètements et son visage s’illuminent comme le soleil et de plus Moise, le Père de La LOI et Elie, le père des prophètes apparaissent. Quel sens cela peut avoir? La scène explique que Jésus est vraiment le Messie annoncé par les prophètes de l’Ancien Testament, il est l’oint de Dieu, Le Fils de Dieu partageant sa gloire. Les deux plus grandes figures de l”Ancien Testament témoignent de son authenticité ainsi que la voix du Père.

 

Avant de vivre l’horreur des récits de la Passion du Christ nous avons besoin de cette assurance de la messianité de Jésus . Ce récit nous rassure que Jésus est vraiment l’envoyé du Père.

 

Le Père demande à son Fils de souffrir et de mourir pour nous donner un exemple extrème et stupéfiant de confiance absolue et d’obéissance. Nous, comme Adam et Eve, trop souvent refusons de faire confiance à Dieu. Jésus, lui au milieu de tourments atroces aime et obéit jusqu’à la mort. Cette confiance invincible en l’amour du Père est l’arme de toute victoire!

 

Le Père fait de lui “la tète de l’Eglise.” Heureux ceux qui croient en Lui et le suivent dans son amour et sa confiance au Père! Ils deviendront co-héritiers de sa victoire et de sa gloire! Connaissons Jésus! Son exemple lumineux nous inspire! Il a aimé jusqu’au bout! Suivons son exemple en recherchant l’amour de Dieu et du prochain quel qu’en soit le prix, mème jusqu’à la mort!   Le repentir est le premier pas!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Docteur Francois Pierre Louis, l’un des ambassadeurs du Nord’Est d’Haiti

 

Dr Francois Pierre Louis6

 

Docteur Francois Pierre Louis, l’un des ambassadeurs du Nord’Est d’Haiti fut le grand invité de Radio télé Solidarité le Vendredi 20 Fevrier. Docteur Francois Pierre Louis détient un doctorat en sciences politiques et est professeur en Sciences Politiques à Queens College de l’état de New York.

 

Dans son entretien il nous dit qu’il est rentré aux États Unis à l’age de 14 ans et     a toujours gardé un grand amour pour Haiti. Il fait le va et vient entre les États Unis et Haiti pour accompagner les étudiants et les professeurs des universités publiques de certaines regions d’Haiti. Il accompagne également les paysans du department du Nord’Est d’Haiti . Docteur Pierre Louis nous fit savoir qu’il était présent au moment du tremblement de terre de 2010 en Haiti et comment cet évènement l’a bouleversé. Il nous a parlé de l’apport de CUNY Collège de New York en Haiti après le tremblement de terre . CUNY s’occupe de la formation des maîtres et des elèves des universités publiques d’Haiti. Il nous a parlé de la Faculté du tourisme De CUNY du Cap Haitien qui accomode 150 étudiants dont 50 seront diplomés cette année. Certain d’entre eux ont déjà commencé à travailler dans certains hotels et restaurants du lieu. On doit ajouter que CUNY travaille avec les Facultés publiques de Jacmel. Des Gonaives , du Cap Haitien et des Cayes. Dr. Pierre Louis est le Coordonnateur des Projets de CUNY en Haiti. Dans ce projet 35 etudiants des facultés publiques d’Haiti ont deja benéficié de bourses d’etudes de CUNY Collège. Haiti a surtout besoin d’education et l’initiative de CUNY est très appréciée en Haiti

 

Il nous a parlé de L’implication de l’organisation internationale PICO dans le department du Nord Est qui est considéré comme l’un des departements les plus pauvres d’Haiti. PICO est présent dans 13 villes de ce Departement. Dr Pierre Louis coordonne ces projets. Monseigneur Quesnel Alphonse , le nouvel évèque de ce diocese est bien connu pour sa grande proximité avec le peuple d’Haiti et on presume qu’il va faire de son mieux pour accompagner la population du Nord’EsT. Docteur Pierre Louis nous a parlé du Projet de Cooperative de PICO à travers OProED ( Organisation Oecumemique pour le developpement du NORD EST.) Il nous a parlé du projet de Pistache à Capotille qui à lui seul èlève les revenus de 113 familles, du projet de poulailler à Grand Bassin et du Projet de Pèche à Faeton. Tous ces projets donnent des resultats très prometteurs.

Rappelons que Le Nord Est est l’un des plus petits départements du pays avec une superficie de 1,800 kilomètres carrés. Suivant les estimations de l’année 2010 de l’Institut National de Statistique, approximativement 369,892 personnes vivent dans ce département. Soixante six pour cent (66%) d’entre eux ont moins de 24 ans et 36% sont âgés entre 15-24 ans. La population est distribuée sur quatre arrondissements divisés en treize communes et 36 sections communales.

 Dr. Pierre Louis2

Monseigneur Guy Sansaricq encourage le Docteur Pierre Louis dans son travail de developpement et d’education en Haiti en ces mots:

Je bénis le Seigneur pour les programmes de CUNY en Haiti. L’ignorance est un fléau qu’il faut combattre. L’education ouvre des portes du progrès. Les projets de PICO se déploient au raz du sol. Quand l’on construit, l’on doit savoir s’appliquer a consolider les fondations. Le développement de l’agriculture et de la pèche augmentera les revenus de la population et la mettra sur la route de la libération.

La misère asphixie le peuple. Ces programmes apportent une bouffée d’espoir.

Je félicite Dr Pierre-Louis qui prend à Coeur cette tache difficile mais extremement importante pour l’avenir du pays.”

Le Personnel du Bulletin Hebdomadaire du Centre National et de Radio télé Solidarité continue à faire de son mieux pour vous informer sur les grands dossiers d’Haiti et de la diaspora. Nous remercions infiniement le Docteur Francois Pierre Louis pour cet entretien. Pour écouter l’entretien du Docteur Francois Pierre Louis clicquer sur ce link :http://youtu.be/QyLZY-c5Tf8

Brother tob

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr. Francois Pierre Louis, one of the ambassadors of CUNY to the North-East department of Haiti

Dr Francois Pierre Louis6

 

 

Dr. Francois Pierre Louis, one of the ambassadors of CUNY to the North-East department of Haiti was the guest of Radio Tele Solidarité on Friday, February 20th. Dr. Francois Pierre Louis has a PhD in political science and is a professor of Political Science at Queens College in New York

 

In his interview he told us that he arrived in the United States at the age of 14 and has preserved a great love for his country of origin. He goes back and forth between US and Haiti to accompany the students and teachers of public universities in some regions of Haiti. He is also involved in programs of assistance to the peasantry of the North East department of Haiti . Dr. Pierre Louis said that he was present in Haiti during the 2010 earthquake and confided how moved he was when this cataclysm struck the country.

He spoke about the contribution of CUNY College of New York in Haiti after the earthquake. CUNY handles the training of teachers of public universities of Haiti and spoke about the Faculty of Tourism in Cap Haitien sponsored by CUNY. That faculty counts 150 students, 50 of them due to graduate this year. Some of them have already found employment in some of the local hotels and restaurants. We have to add that CUNY works with the public Faculties of Jacmel, Gonaives, Cap Haitien and Les Cayes. Dr. Pierre Louis is the coordinator of the CUNY Projects in Haiti. Let us mention that 35 students of these public universities of   Haiti enjoy scholarships from CUNY College. Haiti needs education above all. So, the initiative of CUNY is very appreciated by the Haitians both in and out of Haiti.

Dr. Pierre-Louis also spoke about the involvement of the international organization PICO in the North East department, considered one of the poorest departments of Haiti. PICO is present in 13 cities of that department. Dr. Pierre Louis coordinates all these PICO’s projects. Bishop Alphonse Quesnel, the new Bishop of the diocese is well known for his proximity to the Haitian people. So we presume he will do his best to support everything that benefits his people. Dr. Pierre Louis told us about the Cooperative Project sponsored by PICO through OProED (an ecumenical organization for the development of the North EAST.) He told us about the project of peanuts in Capotille which benefit 113 families. There are other projects promoting fishing and poultry in other areas.

 

The North East is one of the smallest departments in the country with an area of ​​1,800 square kilometers. According to the 2010 estimates of the National Institute of Statistics, approximately 369.892 people live in this department. Sixty-six percent (66%) of them were under 24 and 36% are aged between 15-24. The population is distributed in four districts divided into thirteen cities and 36 communal sections.

 

 

Dr. Pierre Louis2

Bishop Guy Sansaricq the executive director of The National center of The Haitian Apostolate encourages Dr. Pierre Louis in his work of development and education in Haiti in these words:

I would like to comment the good initiatives of both CUNY and PICO that will greatly benefit a very deprived and underserved population. Education is key to human progress. The development of agriculture, fishery and poultry will significantly improve the fate of these neglected peasants, Congratulations to Dr. Pierre-Louis who put so much of his skills and heart into all these projects. He is a genuine Christian gentleman who puts the teachings of the Gospel into concrete actions. God Bless Him!

The Staff of the Weekly Bulletin of the National Center and of Radio Télé Solidarité continues to do its best to inform you on the major issues of Haiti and the diaspora. Special thanks to Dr. Francois Pierre Louis for this interview. To listen to the interview of Dr. Francois Pierre Louis click on this link: http://youtu.be/QyLZY-c5Tf8

 

 

 

Brother Tob

For The National Center

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Justice aux Valeureuses Femmes Haitiennes

Dr Carole30

Dr. Carole Berotte Joseph

Femme de l’annee 2014 et member du Jury des Candidates

de la Femme de l’Annee 2015

Dr Dole

Dr. Micheline Dole

Candidate L’association des medecins Haitiens du Chapitre de New York

Katleenfelix (3)

Kathleen  Felix , l’une des Candidates de Montreal

Dominique Desmangles

Dominique  Desmangles

Candidate de la Suisse

Marie St Fleur

Marie St Fleur

Candidate de Boston

Hermanie

Ingenieur Hermanie Pierre

Candidate de Tennessee

CarlaBeauvais (2)

Carla Beauvais, l’une des Candidates de Montreal

MyrthaDesulme

Myrtha Desume

Candidate de la Jamaique

Chicago-Rolande Surpris

Rolande Surpris

Candidate de Chicago

Myriam114

Myriam Augustin

Candidate des Enseignantes

Dominique Anglade1

Ing. Dominique Anglade

L’une des Canditates de Montreal

 

Radio Télé Solidarité se prepare à rendre un vibrant Hommage aux valeureuses Femmes de la société Haitienne dans une emission en directe le Samedi 28 Mars à 7:30 Heures PM. Les Femmes Haitiennes continuent à prouver son courage, son intelligence et son leadership dans un monde dominé par la Loi des Hommes. Il est important de se rappeler que les femmes ont suivi Jesus jusqu’au pied de la croix. Pourriez vous imaginer une famille ou une société sans la presence d’une epouse  , d’une femme ou d’une mere?. La femme Hatienne joue le role de Poto Mitan dans la société Haitienne. Cette emission nous aidera à mieux connaitre les femmes etoiles de differentes regions de la Diaspora Haitienne

 

Dans cette emission  un Jury aura la possibilité de choisir la femme de l’Année 2015 pour Radio Télé Solidarité. Donc  Plusieurs candidates de L’Amerique du Nord participeont à cette emission. L’association des medecins Haitiens du Chapitre de New York sera representée par Docteur Micheline Dole , presidente des medecins haitiens de New York, Montreal sera representée par Ingenieur  Dominique Englade,  co Fondatrice de Kanpe et Presidente de  Montreal International,   Katleen Felix ,Consultante internationale en matière de migration et de développement et représentant Fonkoze et Carla Beauvais . Myriam Augustin , Professeur d’education à hunter College,  Chicago sera representé Rolande Surpris, La Communauté Haitienne de Boston sera representée par Marie P . St Fleur, Marie P. St. Fleur  , ancienne  représentante de l’État du Massachusetts Elle est la première haïtienne-américaine à occuper des fonctions publiques dans le Massachusetts. Ingenieur Hermanie Pierre  representera Tenesse dans cette  competion. La Communauté Haitienne de Jamaique sera representée par Myrtha Desulmé. La Communauté Haitienne de Suisse sera representée par Madame Dominique Desmangles, Elle est Entrepreneure culturelle

Diplômée de l’Institut Universitaire d’Etudes du Développement à Genève (Suisse), Dominique a une expérience technique en administration de programmes au sein de diverses ONG internationales de développement social (santé communautaire, développement rural, société civile, droits humains).

Depuis une vingtaine d’années, elle fait valoir une riche pratique professionnelle en relation avec Haïti au niveau local et international dans la valorisation du patrimoine culturel et artistique d’Haïti en Suisse, ainsi que dans la vulgarisation de ses potentialités et opportunités de développement. Elle anime un réseau d’information auprès de plus de 500 destinataires afin de renforcer le dialogue inter-haïtien. Au bénéfice d’une formation dans le management culturel, le cinéma, la mise en valeur du patrimoine et du tourisme, et d’une expertise, entre autres, dans la production d’événements, ainsi que dans l’évaluation de projets, elle apporte ses compétences aussi bien à des artistes qu’à une trentaine d’organismes haïtiens et suisses, tels que la Mission d’Haïti auprès de l’ONU. Les noms des autres Candidates seront publiés dans la prochaine edition du Buletin Hebdomadaire du Centre National de l’Apostolat  Haitien

 

 

 

 

 

 

Nous esperons avoir des candidates Haitiennes de Washington de la Floride, New Jersey Porto Rico, de la Republique Dominicaine et de Nasseau Bahamas

 

Le  Jury sera Composé  de Monseigneur Guy Sansaricq, Pere St Charles Borno, Docteur Carole Berotte, Docteur Francois Pierre Louis, Lily Cerat Presidente de l’association des educatrices de New York, Docteur Marie Racine Marlene  Rigaud Apollon editorialiste du bulletin hebdomadaire du Centre National

 

Nous encourageons toutes les candidates de ce concours de nous envoyer leur photo et leur biographie et de s’inscrire avant le 8 Mars. Pour no amis et amies d’internautes  qui souhaiteraient regarder cette emission en directenous les exhortons à visiter telesolidarite.tv et clicquer sur Live stram . Pour les emissions regulières ils peuvent visiter SNAA.ORG et clicquer sur Telesolidarite ou radio 24

Brother Tob

 

 

 

HAITIAN WOMEN OF JUSTICE

 

Dr Carole30

Dr. Carole Berotte Joseph

Woman of The Year 2014 , one of the members of the jury panel

Radio TV Solidarity is preparing to pay a glowing tribute to the brave women of Haitian society on Saturday, March 28 at 7:30 PM hours. Haitian women continue to prove their courage, intelligence and leadership in a world dominated by men

It is important to remember that women followed Jesus to the foot of the cross. Could you imagine a family without the presence of a wife or a mother? The Haitian woman plays the role of Poto Mitan in Haitian society. This live talk show will help us to better understand the Haitian women who continue the healing and justice mission of Jesus Christ in different parts of the Diaspora

Dr Dole

 The Association of Haitian Physicians of Chapter. New York will be represented by Dr. Micheline Dole, president of Haitian doctors in New York. Montreal will be represented by Engineer Dominique  Englade, co-founder of Kanpe and President of  Montreal International, Kathleen Felix  co-founder and President of the Haitian Hometown Associations, and Carla Beauvais. Chicago will be represented by Rolande Surprise. The Boston Haitian Community will be represented by Marie P. St Fleur, Marie P. St. Fleur, a former representative of the state of Massachusetts, who is also the first Haitian-American to hold public office in Massachusetts. Engineer Hermanie Pierre will represent Tennessee in this competition, and Myrtha Desulmé will represent the Haitian Community of Jamaica.

Dominique Desmangles

Mrs Dominique Desmangles

 

The Haitian Community in Switzerland will be represented by Mrs Dominique Desmangles .She is a graduate of the University Institute of Development in Geneva (Switzerland), Dominique has technical experience in program administration in various international NGOs for social development

The names of other Candidates will be published in the next edition of the Weekly Bulletin of the National Center of the Haitian Apostolate

In this live talk Show a Jury will have the opportunity to choose the woman of the Year 2015 for Radio TV Solidarity. Many candidates, living in North America will participate in this live talk Show.

We expect to have candidates from Washington Florida, Porto Rico, Dominican Republic and Nasseau -Bahamas

Bishop  Guy Sansaricq, Father  St Charles Borno, Dr. Carole Berotte Joseph, Dr. Francois Pierre Louis, Lily Cerat President of the Association of Haitian educators of  New York Association,  Doctor Marie Racine and  Marlene  Rigaud Apollon  editorialist of the weekly bulletin of the National Center of The Haitian Apostolate will serve as the jury panel.

We encourage all applicants for this competition to send us their photo and biography and to register before March 8. For our friends online who would watch this this live talk show urge to visit telesolidarite.tv and a click on Live stream. For other talk show you can visit SNAA.ORG a click on Telesolidarite or radio 24

Brother Tob

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les Filles de Marie sont en deuil

Flowers for King

Annonce du décès de soeur Hilde

Je vous remercie

Toujours Vous m’avez donné de la force

et toujours je vous ai témoigné de la confiance.

sœur Hilde Casaer

 

 

Le 21 février 2015

SŒUR HILDE

JULIA CASAER

a pu rencontrer

son Seigneur ressuscité, à qui elle a toujours témoigné sa confiance.

 

Elle est née à Maaseik le 13 décembre 1921

et le 25 août 1945, elle a été consacrée à Dieu par la profession religieuse

dans la congrégation des Filles de Marie – Paridaens.

Elle a passé les dernières années dans la maison de soins « De Wingerd ».

 

Vous êtes cordialement invités à rendre grâce à Dieu

pour la vie et la consécration de sœur Hilde,

dans une célébration Eucharistique qui aura lieu à l’église paroissiale de Saint-Joseph

rue des Bogards 72 à Leuven

le vendredi 27 février 2015 à 10h30.

Après la célébration nous l’accompagnons à sa dernière demeure

au cimetière de la ville à Leuven.

 

Possibilité de la saluer à l’église à partir de 10h10.

 

Vous en font part

les Filles de Marie-Paridaens

la famille Casaer

 

Un cordial merci aux médecins, le personnel soignant et les bénévoles du « De Wingerd ».

 

Vous pouvez saluer sœur Hilde une dernière fois

au funérarium Pues, route de Jodoigne 344 à Heverlee

le jeudi 26 février de 15 à 16 heures.

 

Adresse de condoléances : Filles de Marie-Paridaens, Diestsestraat 163, 3000 Leuven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hommage à Monseigneur Guy Sansaricq

 

Bishop Sansaricq20

 

Son Excellence Monseigneur Guy Sansaricq sera honoré le samedi 21 mars 2015 à une grande soirée de gala par la Société Haïtienne de Recherches dont Mona Lisa est la Coordonnatrice du Comité de Loisir et Secrétaire Générale de Télé Solidarité, Joseph D. Chéry en est le Coordonnateur.

Cette grande soirée de gala sera organisée à Autun’s Reception Hall sise au 96-43 Springfield Boulevard, New York 11429. Les artistes invités à cette grande soirée sont: Roger Colas Jr, Marc Mathelier,Taina Ligonde et DJ Walkins. Plusieurs autres personnalités seront honorées au cours de cette soirée dont Dr Patricia Marthone, Jean Pierre Louis et Jackson Rockinster.

 

Gala21

Il est toujours bon de reconnaître le mérite de certaines personnes qui travaillent dans une communauté ou une organisation. L’initiative de la Société Haïtienne de Recherches est très bonne et le personnel du Bulletin Hebdomadaire encourage tous nos amis et amies à supporter cette activité.

Monseigneur Guy Sansaricq, ce passionné de l’évangile, a toujours montré son grand amour pour l’Église et pour son peuple. Cet homme de dialogue est toujours prêt à accueillir tout le monde et à pardonner car il sait que le pardon est l’une des plus grandes manifestations de l’Amour. Depuis près de deux ans il s’est embarqué dans un projet pour doter la communauté haïtienne de la diaspora d’une Station de Télévision où on aura des émissions sur l’évangélisation, la justice sociale, l’éducation, les arts, les sciences avec notemment le concours de l’Association des Ingénieurs Haïtiens, la santé et une émission pour les jeunes.

Pour le mois de la femme, Télé Solidarité aura une émission en direct le 28 mars avec plusieurs femmes haïtiennes de différentes régions de la diaspora de l’amérique du Nord et après cette émission un jury choisira la femme de l’année 2015. Pour regarder l’émission du 28 mars à 8:00 heures PM nous vous invitons à visiter telesolidarite.tv et clicquer sur live stream. Pour les autres émissions de Radio Télé Solidarité visiter snaa.org et clicquer sur telesolidarite et radio 24.

Une vraie communauté doit avoir des leaders responsables, capables de prouver que les intérêts de leur communauté passent avant des interêts personnels. Monseigneur Guy Sansaricq est parmi les leaders haïtiens de la diaspora qui comprennent la nécessité et l’importance pour les haïtiens de s’asseoir et de travailler ensemble pour le relèvement d’Haïti et de la diaspora haïtienne. Il est un leader très spirituel, un grand passionné de Jésus Christ et un promoteur de l’unité au sein de la population haïtienne, un homme d’une grande sagesse, un homme d’église qui a un grand amour pour son peuple. Les gens qui veulent participer à la soirée de gala de la Société Haïtienne de Recherches peuvent appeler aux numéros suivants: 718-693-8229 ou 718-377 1899. Nous souhaitons du succès à Mona Lisa et à Joseph D. Chery pour cette activité.

 

Brother Tob

Pour le Centre National

 

 

 

 

 

 

 

Tribute to Bishop  Guy Sansaricq

Bishop Sansaricq20

His Excellency Bishop Guy Sansaricq will be honored on  Saturday, March 21 at a large gala evening  organized  by Haitian of Research  . Mona Lisa is the  host Coordinator of the Committee  and General secretary of Radio TV  Solidarité  Joseph D Chery is the Coordinator

 

This great gala evening will be held at Autun’s reception hall located 96-43 Springfield Boulevard New York 11429. Guest artists  for this great evening are: Roger Colas JR, Marc Mathelier, Taina Ligonde and DJ Walkins.

Several other personalities will be honored at the Evening  including Dr. Patricia Marthone, Jean Pierre Louis and Jackson Rockinster.

 

It is always good to recognize the people who work in a community or organization. The initiative of the Research Society is very good and the staff of the Weekly Bulletin encourage all our friends and friends to support this activity

 

Bishop  Guy Sansaricq, this passionate of the Gospel has always shown his great love for the Church and for his people. This man of dialogue and is always ready to welcome everyone and to forgive because he knows that forgiveness is the last form of love.

 

For nearly two years has embarked on a project to provide the Haitian Community a TV or we will have programs about evangelization , social justice, education, arts, sciences with the Association of Haitian Engineers, Health and issuance for young people. For the month of Women Solidarity TV will have live  Talk Show on March 28 with several Haitian women from different regions of North america’s diaspora and after issuance of a jury will choose the woman of 2015. To watch  this live talk show  of March 28 at 8:00 PM we invite you to visit Telesolidarite.tv and a click on live stream. For other radio shows of Télé solidarité visit snaa.org and a click telesolidarite or radio 24

 

A Community takes responsible leaders who are able to able to prove that the interest of their community come before personal interests. Bishop Guy Sansaricq is among the leaders in the Haitian Diaspora which includes the necessity and importance for Haitians to sit down and work together for Haiti to recovery and Haitian diaspora. We do not want to canonize bishop Sansaricq, he  is a very spiritual leader, a great passionate of Jesus Christ and a promoter of unity within the Haitian population, a man of great wisdom and a man of church that has a great love for his people. People who want to attend the gala evening of the Research Society can call the following numbers: 718-693-8229 or 718-377 1899. We wish success to Mona Lisa and Joseph D Chery for this activity

Brother Tob

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOP NEWS OF HAITI FOR THIS WEEK:

 

Haiti, Three Years after the Earthquake:

http://www.rescue.org/blog/haiti-three-years-after-earthquake-empowering-women?gclid=CO_FzsvkgsQCFU8vgQod8SQAdQ

 

Thousands March in Haiti over Dominican Racism:

http://www.miamiherald.com/news/nation-world/world/americas/haiti/article11180039.html

 

 

 

Gaza : 6 mois après la cessation des hostilités, plus de 300.000 enfants ont toujours besoins d’un appui psychologique

 

Gaza-Enfant

Six mois après la cessation des hostilités à Gaza, la situation n’a malheureusement pas beaucoup changé a déclaré la cheffe de la communication pour l’UNICEF Palestine, ce jeudi, à l’issue d’une visite dans la bande palestinienne.

Selon le Fonds de l’ONU pour l’enfance, plus de 100.000 personnes n’ont toujours pas de maisons, suite à leur destruction pendant les hostilités de l’été dernier. Ils vivent dans des ruines ou s’entassent dans des petits logements avec l’ensemble de leurs familles.

Près de 300.000 enfants souffrent toujours de troubles psychologiques et ont besoin de soutien, par rapport aux 400.000 à la sortie de la guerre. Aussi, beaucoup d’enfants ont du mal à se concentrer à l’école et ont peur, suite aux tragédies dont ils ont été le témoins lors des hostilités dans ces mêmes locaux. La situation est d’autant plus délicate pour les enfants que les écoles à Gaza sont surchargées. Nombre d’entre elles ont été endommagées l’été dernier et ne sont toujours pas réparées.

Si la reconstruction à Gaza est à peine existante, que l’accès à l’eau courante demeure problématique, et qu’il y a beaucoup de pauvreté, l’UNICEF constate quelques progrès toutefois avec la rentrée des classes et l’appui psychosociale accordé à plus de 80.000 enfants .

Selon le Fonds, les familles gazaouïs ont l’impression que la communauté internationale les a oublié et sont très découragées par le manque de reconstruction. Elles ont également peur que les hostilités reprennent à nouveau et s’inquiètent pour leurs enfants.

La priorité à Gaza pour le Fonds consistent aujourd’hui de fournir soutient psychologique, permettre la réparation de toutes les écoles afin qu’elles deviennent un lieu de sécurité ou ils puissent se consacrer à leurs études.

L’UNICEF veut que les enfants ne perdent pas espoir et exhorte à investir dans leur avenir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Message de Carême du Père Hugues Berette

Father Berette

 

Pendant la saison de Carême Chaque semaine Radio Solidarité aura un prêtre pour un message sur le Carême. Cette semaine nous etions très contant d’avoir le Père Hugues Berette du diocèse de Brooklyn pour un message de Carême. Pour écouter son message clicquer sur ce link : http://youtu.be/WO3C3BKJFuU

During the Lenten season Radio Solidarity will have a priest every week for a message about Lent. This week we were very happy to have the Father Hugues Berette of the diocese of Brooklyn diocese for a Lenten message. To listen his message a click on this link : http://youtu.be/WO3C3BKJFuU

 

 

 

 

 

Centre National Note de Presse

L’Apostolat Haitien déplore les meurtres de citoyens Haitiens qui se produisent en Republique Dominicaine.

 

Le souci légitime de cette république voisine de régulariser le statut legal des résidents de cette nation ne justifie d’aucune facon les exactions inhumaines perpétrées sur les citoyens d’origine Haitienne.

 

Ces meurtres inadmissibles sont symptomatiques d’un forte mentalité anti-haitienne qui a été exacerbée par le decret d’Aout 2013 de la cour constitutionnelle de la Republique Dominicaine.

 

Nous demandons aux autorités dominicaines de mobiliser la presse pour combattre toute forme de propagande politicienne de nature à exciter des réactions populaires regrettables et criminelles qui déshonorent leur réputation internationale. Nous exhortons tous les formateurs d’opinion, les Eglises et toutes les institutions responsables de tout faire pour refreiner la violence sous toutes ses formes. Nous avons confiance dans la culture dominicaine qui est majoritairement humaine,hospitalière et majoritairement opposée à toute effusion de sang dans l’effort légitime de la nation de mettre de l’ordre dans ses affaires. Les excès démagogiques de certains secteurs ne doivent pas sembler reflèter

l’opinion dominante

 

D’un autre coté ces situations lamentables auxquelles est exposée une partie importante de notre population non seulement en Dominicanie mais aussi aux Bahamas et ailleurs posent un défi à la République d’Haiti. C’est parce que nos gouvernements successifs, empétrés souvent dans la corruption, la démagogie et l’incompétence n’ont pa su assumer les taches élémentaires de leur mission. Une grande portion de notre population abandonnée sans éducation et sans emploi se voit contrainte d’aller ailleurs assurer sa survie. Notre pays exporte nos masses qui deviennent des mendiants internationaux. Nos frères et soeurs récoltent l’humiliation sur toutes les iles des Caraibes.

 

La réaction des manifestants haitiens qui sont entrés sur le territioire de l’Ambassade Dominicaine à Port-au-Prince pour descendre le drapeau dominicain et le bruler et ensuite hisser le drapeau Haitien sur le mat de l’Ambassade n’est pas recommendable ni justifiable. Là encore l’émotion l’emporte sur la raison. Au lieu de contribuer à la résolution d’un problème sérieux, on l’aggrave.

 

Des élections vont se tenir l’année prochaine. Il est grand temps que l’on nomme un gouvernement honnète et responsable et qu’on cesse de se chamailler à tout moment souvent pour des motifs mesquins. Peuple Haitien, retrouve les chemins du vrai patriotisme et regagne ta dignité souillée!

 

 

 

+Guy Sansaricq

 

 

 

 

 

Nigerian-Igbo community-Press Release

 

On Sunday February 29th the Nigerian-Igbo community of the Church of St Fortunata in Brooklyn

held a special celebration of “Jesus’ flight to Egypt.”

 

This particular celebration stresses the fact that Jesus stepped his foot in Africa and thus blessed the African Continent. Africa was for him a land of asylum when he ran away from a wicked king. African then should always remain a land of peace, of welcome and mercy.

 

Bishop Sansaricq represented the diocese of Brooklyn. The statue of the infant Jesus was brought to Church in festive procession. After mass the statue was brought to the adjacent School gym and passed from woman to woman during the loud singing of an appropriate hymn. The whole congregation danced to the rhythm of the music. Each woman cradled the child statue for a few seconds and then passed it to the men who pledged to be good fathers. Dollar bills were thrown over the child-statue during this entire session.

Some young men and women came and explained why this celebration was very meaningful to them.

 

It all concluded with a good spicy meal joyfully shared by the more than three hundred people in attendance. God bless the very beautiful Igbo people!

 

 

Les priorités de l’ONU en 2015 : une action globale garantir le développement durable et la dignité humaine pour tous

 

Vice Secretaire de l'ONU

Ian Eliasson, le Vice-Secrétaire général des Nations Unies (à droite) avec la productrice Priscilla Lecomte de la Radio des Nations Unies- Photo:ONU

L’invité d’Escale cette semaine est Ian Eliasson, le Vice-Secrétaire général des Nations Unies. L’ancien Ministre des affaires étrangères de la Suède a été nommé au poste de numéro 2 de l’Organisation en 2012 au début du second mandat du Secrétaire général, Ban Ki-moon. Il revient sur les priorités de l’ONU pour 2015 présentées par le Secrétaire général le 8 janvier, aux 193 membres de l’Assemblée générale de l’Organisation. Le Secrétaire général avait alors exhorté les dirigeants mondiaux à mettre en œuvre une action globale et transformative pour garantir le développement durable et la dignité humaine pour tous.

« 2015 représente une chance pour des avancées significatives au niveau des trois piliers interconnectés recoupant notre travail : le développement, la paix et les droits de l’homme », avait alors déclaré le chef de l’ONU, tout en appelant les Etats membres à travailler ensemble afin d’élaborer un nouveau programme de développement, comportant un ensemble d’objectifs de développement durable.

Au cours de l’année 2015 qui sera marquée par le 70ème anniversaire de l’ONU, l’arrivée à échéance des Objectifs du Millénaire pour le développement et du lancement des Objectifs de développement durable, l’Organisation mondiale tiendra plusieurs conférences internationales sur la réduction des risques de catastrophe en mars, sur le financement du développement en juillet et sur le changement climatique en décembre ainsi que lors d’une réunion au sommet à New York en septembre prochain.

 

Interview :

· Ian Eliasson, Vice-Secrétaire général des Nations Unies

 

 

 

 

Proverbes

Se pa tout limyè kiklere Kay

Se Kan Kabwèt Kole yo konnen nom bèf

Fanm Jalou pa janm gra

De chen apre youn zo, pa janmen dakò

Dlo ki Kouri pa pote Kras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Good to know         Recommendations of the 7th World Congress for the Pastoral Care of Migrants (November 17-21, 2014 , Vatican City, Rome).

 

Deacon Paul

Deacon Paul C. Dorsinville

“The participants, in view of the conclusions drawn from the 7th World Congress, wish to declare their commitment to put into action the following recommendations:

1.The particular Church communities should work together to create a common and humane approach to issues and difficulties that migration carries with it (which can include working with Bishops’ Conferences, governments, non-governmental organizations, and faith-based organizations), to protect the rights of migrants and to prevent human trafficking, exploitation and other similar crimes. Insisting on working with social networks (which begins with the simple exchange of contact details, such as email addresses, telephone numbers, Skype details and addresses of pastoral agents for migrants) can strengthen a more widespread pastoral care.

2. Those charged with the mission of teaching within the Church will make an effort to broaden their knowledge and understanding of the Magisterium  of the Church regarding migration which, in turn, has the capacity of turning theory into practice at the local level.

3. The pastors of the Church must speak with one voice regarding migration. The Church is a prophetic voice for the proper integration of migrants in receiving communities, keeping in mind the universality of the ecclesial Catholic community, which entails a pastoral approach that is more comprehensive and goes beyond solely the charitable aspect.

4. The Church can make better use of media to enhance migrant rights. The raising of awareness at the local parish level, the encouragement to vote for justice and equality, the creation of study centers and publications has the capacity to change the narrative on migration. Public opinion should be properly informed regarding the true situation of migrants not only in the welcoming country, but also in their country of origin.

5. As the phenomenon of irregular migration is a cause for the exploitation of the migrant worker and his family, the faithful must advocate for more just and inclusive immigration policies of the Governments, which will assist in the migrant’s search for job opportunities and better living conditions, safeguard the role of the family and of women, while at the same time preventing the exploitation and/or trafficking of migrant workers, and other forms of abuse.

6. The Church on all levels is a community of hope and  of action, which is expressed through solidarity with migrant people, through advocacy on their behalf (particularly children and unaccompanied minors), through the raising awareness among faithful that leads to a practical commitment, through efforts to address the root causes of forced migration, and through assistance in the provision of food, shelter, medical care, and legal assistance to migrants, no matter what their status.

7.  The Church at the place of origin, the Church at the place of transit, and the Church of welcome must improve communication and communion, and work together to create programs of prevention organized between the respective Bishops’ Conferences.

8.  The collaboration between the Church of origin and the Church of welcome should be intensified, particularly regarding the first two generations of migrants. Through the preparation of pastoral and social workers capable of serving as bridges between the two realities, this collaboration requires a dialogue between the two cultures and takes into account the specific problems of each generation.

9.  All pastoral agents in the service of migrants should ensure that the voice of migrants is heard which, in turn, facilitates advocating on their behalf. The Church must ensure that their stories are recognized and appreciated.

10. Diocesan pastoral programs and initiatives regarding young migrants should concentrate on their integral formation, a part of which includes the formation to become active collaborators between their culture of origin and that of the country in which they now live, Emphasis on respecting one another’s culture is necessary for a better mutual understanding.

11.  Diocesan pastoral programs may consider working with local vocational schools to initiate certificate programs that could recognize and give the necessary accreditation to young migrants, so that the contribution of their skills and talents may, in turn, be an opportunity to contribute to the development of their country of origin upon their return.

12.  Formational programs of priests, religious and pastoral agents should take into account the theological and pastoral dimensions of migration. Formation of both clergy and laity, therefore, requires intercultural formation, knowledge, training in dialogue and the appreciation of migrant potential, which includes their role in the new Evangelization. At the local level, this is expressed in the necessity for the formation of cultural mediators, who know how to speak the language and who understand the culture of migrants and the expression of faith that they bring with them.

13. The presence and role of lay ecclesial Movements and Associations, whose structures have the advantage of operating in a different (and at times more flexible) context than formal Church structures for the pastoral care of migrants, should be strengthened and intensified.

14.  Each Conference of Catholic Bishops or corresponding Hierarchical structure within the Oriental Churches commits to establish a particular organ (office, commission, sub-committee) that would be specifically engaged in the pastoral care of migrants, which could be a step to building a better network between Churches. The Pontifical Council for the Pastoral Care of Migrants and Itinerant People, in turn, could be the common point of reference or coordinating point in this specific pastoral care. ”

(from Vatican Radio) NEWS.VA                                                     #                        #

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UNICEF : Un appel de fonds historique pour aider les enfants du monde

UNICEF-Enfants

 

Réfugiées syriennes en Turquie. Photo: UNICEF/Yurtsever

En début d’année, l’UNICEF a lancé le plus important appel de fonds de son histoire – 3,1 milliards de dollars pour venir en aide à plus de 60 millions d’enfants dans le monde, dont la vie a été brisée par des conflits complexes et destructeurs, des catastrophes naturelles, des épidémies à propagation rapide et d’autres situations d’urgence. Avec cet argent, UNICEF espère financer toute une gamme d’activités pour venir en aide à 98 millions de personnes au total, dont environ les deux tiers sont des enfants, dans 71 pays. Alors que la plus grande partie de l’appel concerne la Syrie et la sous-région, Dominique Hyde, Directrice adjointe des partenariats publics de l’UNICEF, dresse un constat bouleversant mais empreint d’espoir sur la situation de l’enfance dans le monde et le travail de l’UNICEF.   Interviews :   Dominique Hyde, Directrice adjointe des partenariats publics de l’UNICEF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Le pape de retour au Vatican après sa retraite de Carême

 

OSSERVATORE ROMANO/AFP

 

Francois-de-retour-au-Vatican-apres-sa-retraite-de-Careme_article_main

Le pape François parlant avec le cardinal Bertone dans le bus qui les ramènent à Rome après la retraite de Carême de la Curie romaine, vendredi 27 février 2015.

OSSERVATORE ROMANO/AFP

Le pape François parlant avec le cardinal Bertone dans le bus qui les ramènent à Rome après la retraite de Carême de la Curie romaine, vendredi 27 février 2015.

Avec cet article

Élie et Madeleine Delbrel prêchés au pape pour sa retraite de Carême

Le pape François est de retour au Vatican après une semaine d’exercices spirituels à Ariccia, au sud de Rome. Il est revenu vendredi 27 février midi dans la capitale italienne, après avoir célébré la messe pour les chrétiens persécutés en Syrie, en Irak et dans le monde, rapporte Radio Vatican. Lors de cette retraite, le P. Bruno Secondin, carme, avait choisi de prêcher sur leprophète Elie. « Elie est un prophète en marche, qui vit sa mission aux frontières. Il se déplace jusqu’au Sinaï, va jusqu’au Liban, a-t-il expliqué selon Radio Vatican. Cela me semblait très adapté à ce moment et à ce pontificat : la figure d’un prophète qui vit sa mission en l’affrontant ici et là, à l’improviste, une expérience de Dieu, de rappel à l’alliance, à la fidélité ».

À la fin de cette semaine de réflexion spirituelle, le pape François a pris la parole, pour « remercier le père (Secondin, NDLR) de son travail parmi nous pour nos exercices. Ce n’est pas facile de donner des Exercices à des prêtres ! Nous sommes tous un peu compliqués mais lui a réussi à semer. Que le Seigneur fasse grandir ces semences qu’il nous a données et je souhaite à tous que nous puissions partir d’ici avec un bout du manteau d’Elie, dans la main et dans le cœur. Merci Père ! » a lancé le pape.

Avec Radio Vatican

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IN Brief

Gala21

 

Ladies of Charity upcoming event

http://www.qgazette.com/news/2015-02-25/Features/SJU_Ladies_Of_Charity_To_Host_Evening_Of_Hope.html

 

 

 

 

 
SOUVENIR JOURNAL ADVERTISING PAGE

 

I hereby agree to take_______________________________page advertisement in Society for Haitian Research / Perspectives Haitiennes Souvenir Journal at a cost of $__________________

 

Please make checks or money orders payable to:               SOCIETY FOR HAITIAN RESEARCH

                           RATES                                                                                                                                

OUTSIDE BACK COVER………………….            $500.00

INSIDE BACK COVER……………………. $300.00

INSIDE FRONT COVER…………………… $400.00                                                                                                           …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                                                                                                        …………………………………………………….                                    and mail to:

GOLD PAGE………………………………….. $500.00                     1786 Nostrand Avenue

SILVER PAGE……………………………….. $300.00                       Brooklyn, NY 11226

FULL WHITE PAGE………………………… $250.00

HALF WHITE PAGE……………………….. $160.00

QUARTER PAGE (6 LINES)……………… $ 85.00

BUSINESS CARDS………………………… $ 50.00                           DEADLINE IS

BOOSTERS…………………………………… $ 15.00             SATURDAY, MARCH 7, 2015

PHOTOS WITH ADS ADDITIONAL……. $ 15.00                                                                                                           ……………………………………………………. Tel: (718) 693-8229 . Fax: (718) 693-8269

                                                                                   E-Mail: nyshrph@gmail.com

Tear along this dotted line

************************************************************************

(Place Business Card or Write Copy for AD, Attach Copy Here, or use Reverse Side)

 

Name:
 
Address:
 
Telephone
 
Email :
 
Website:
 
Authorized by:
 
Solicited by:
 
 
         

 

 

 

 

 

Antun’s located at

 

Please enter the names of your guests below:

 

 

 

Name Paid # of tickets Raffle Ad Total Table #
Y         N
Y         N
Y         N
Y         N
Y         N
Y         N
Y         N

Y         N

Y         N      Y         N     Total

 

 

 

 

Retraite de Carême Vendredi 6 au Dimanche 8 Mars 2015 avec les Amis du Foyer de Charité Sainte Marie

et Le Révérend Père Gaétan Boursiquot

Ste Mary’s Abbey Retreat Center 230 Mendham Road, Morristown, NJ 07960       «…Tu n’as voulu ni sacrifice ni oblation; mais tu m’as façonné un corps… Alors j’ai dit: Voici, je viens, … pour faire, ô Dieu, ta volonté.» (He 10 : 5-7)   Départ à partir de l’Immaculée Conception, 8645 Edgerton Blvd, Jamaica, Queens le Vendredi 6 Mars 2015 à Midi Soyez à l’heure pour éviter les embouteillages des heures de pointe Cotisation: $275   Pour réservations, expédiez le formulaire ci-dessous avec un ‘money order’ de $150 non remboursable à l’ordre de « VIRGINIE » avant le 25 Février à l’adresse suivante: Patrick Coty 84-49 168 Place Apt 3E, Jamaica, NY 11432 Aucune réservation ne pourra être garantie sans le premier versement Pour informations appelez : Virginie 347-806-7920  Patrick (917) 459-3100  ou Mireille (718) 704-8722   Inscription pour la Retraite de Carême du 6 au 8 Mars 2015 avec le Père Gaétan Boursiquot:   Nom : _________________________________________                     Prénom : ___________________________   Personnes additionnelles: __________________________                     Email :_____________________________   Adresse postale :

National Center-Holy Land Dear Friends:             The National Center of the Haitian Apostolate offers you the opportunity to go to the Holy Land and Rome. Our Holy Father, Pope Francis recently made this pilgrimage walking in the footsteps of Our Lord Jesus. He encourages us to see the places that are related to our Faith and Catholic tradition. He visited: Nazareth where the angel was sent to the Blessed Virgin Mary to announce the birth of Jesus; Bethlehem, the birthplace of our Savior, and he celebrated Mass in the Upper Room. As you carry the Cross, you will remember the sufferings, death of Jesus. How stunning it will be to stand on top of the Mount of Olives and view the Old City and remember where Jesus taught his disciples. Let us spend time in prayer and meditation in the same spots where Jesus prayed, healed the sick, wept and joined the disciples on a fishing trip. In Rome, you will be graced with a memorable audience with Pope Francis at the Vatican. Awesome! May the Lord bless us and prepare us for a great journey of faith. Please register early so you can benefit the $50.00 discount promised to the early birds. Chaplain: Father Yvon Pierre Contact Persons: Marie Monique Charlot 954-443-2698 Sister Juvenia Joseph 718-856-3323 Date of Pilgrimage: May 11-20, 2015     We have posted Haitian Apostolate flyer on a private website. The purpose of our doing this is so the client can use the site in his promotions. You should encourage them to put the web address in their parish bulletins and especially if they have a parish or ministry web site, they should have their web person create a link from their site to open this brochure. http://www.unitours.com/client/HaitianApostolateHolyLandandItaly.pdf   Fabrizio Fabbri President Unitours, Inc. 10 Midland Ave #202 Port Chester, NY 10573 Tel: 914-253-9446 Fax: 914-253-9001 Toll free: 800-777-7432 Website: www.unitours.com Facebook: http://www.facebook.com/Unitours Twitter: @UnitoursInc

Cher Etudiant (e) De la 3ème Année & Anciens (nes),   Nous vous saluons dans le Saint Nom de Notre Seigneur Jésus-Christ. Comme chaque année, nous venons vous inviter à votre retraite annuelle avec le Collège Pastoral. Il est toujours bon de se retirer dans le silence pour rencontrer Dieu, pour repenser son engagement, se refaire comme Jésus le faisait souvent avec ses disciples (Jn. 6, 15). Cette année encore, vous, Etudiants(tes) ou Anciens(nes), aurez la chance de venir vivre ensemble ce temps de grâce avec Monseigneur Guy Sansaricq comme Prédicateur-Expert. Ne manquez pas à ce Spécial Rendez-vous. !   La retraite se fera du 13 au 15 Mars 2015 à ST JOSAPHAT ON THE ISLAND RETREAT HOUSE; 1 East Beach Dr. – Glen Cove, NY 11542. Téléphone (516) 671-8980. Nous devons faire les réservations le plus vite que possible, donc envoyez-nous votre fiche d’inscription et votre deposit au plus tard le Vendredi 6 Mars 2015.   Le départ se fera le Vendredi 13 Mars 2015 à 4h00 P.M. au bureau du Centre National de l’Apostolat Haïtien situé au 332 East 32nd Street – Brooklyn, NY 11226- (entre Ave D & Clarendon). Le retour se fera le dimanche 15 Mars 2015 après le diner. N.B. N’oubliez pas d’apporter votre souper du Vendredi 13 Mars 2015.   Nous vous attendons à une participation pleine et entière.   Most Rev. Guy SANSARICQ Emeritus Auxiliary Bishop of Brooklyn & Queens

 

 

 

 

Dear Friend,

 

The Ladies of Charity (LOC) will be having their annual fund raising event Friday, March 13, 2015 at St. John’s University.  Please see the attached flyer.  The cos is $50.  The Ladies of Charity gave a contribution last year to Rensansavo 2014.  They support the Daughters of Charity who works among the poorest in Haiti at Tabarre, Cite Soleil, La Madeline, and Gonaives…  I represent LOC in the Vincentian Family Haiti Initiative which operates in the Plateau Central (www.vfhi.org).  Please support by attending this event and many of our people in Haiti will be the beneficiaries.  You can read about the work of the daughters in my blog (www.mariefouche08.wordpress.com).

 

Please come!

 

Marie

24ème Congrès du Renouveau Charismatique des Haitiens d’Outre Mer

Vendredi,31 Juillet 2015
LE 24ème CONGRÈS CHARISMATIQUE HAÏTIEN DE L’AN 2015 Cliquez Ici Date:Vendredi 31 Juillet 2015 Samedi 1 Août 2015 Dimanche 2 Août 2015 Location:Meadowlands Exposition Center 355 Plaza Drive Secaucus, New Jersey 07094
Information?

Marie Josée Joseph

(845) 353-3184

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s